Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
MEBLENET
- Oznaczenie Sprzedawcy :
Tczewska 45,
83-250
Skarszewy
NIP:
5922276285
REGON:
382670374
Firma wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, identifikująca się numerem KRS 0000774071
Kapitał zakładowy: 5000 zł
Tel: +48 608
122 317
e-mail: sklep@meblenet.pl
- Definicje
- Użyte w Regulaminie pojęcia
oznaczają:
a)
Adres reklamacyjny oraz adres do odstąpienia od umowy– adres
lub adresy wskazane w Regulaminie przez Sprzedawcę jako adresy do składania
określonych oświadczeń, będące adresami do korespondencji;
b)
Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem
dni ustawowo wolnych od pracy;
c)
Dokument sprzedaży – faktura VAT lub Paragon, w zależności
od wskazań Klienta;
d)
Forma dostawy – forma dostarczenia zamówionego Produktu,
wybrana przez Klienta podczas składanego Zamówienia lub w wyniku indywidualnych
ustaleń prowadzonych ze Sklepem w innej formie niż prezentowane na stronie
internetowej Formy dostawy;
e)
Forma płatności – forma zapłaty za zamówiony Produkt,
wybrany przez Klienta podczas składanego Zamówienia oferowana przez Sklep.
f)
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie
obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności
prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości
prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie składa zamówienie.
g)
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.;
h)
Kodeks dobrych praktyk - zbiór zasad postępowania, a w
szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy
o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku
z późniejszymi zmianami.
i)
Konsument - pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu niezwiązanego
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
j)
Konto – przydzielona danemu Usługobiorcy część Sklepu
Internetowego, za pomocą którego może dokonywać określonych działań w ramach
Sklepu Internetowego;
k)
Miejsce wydania rzeczy - miejsce wskazane przez Klienta w
złożonym Zamówieniu, pod który ma zostać dostarczony zakupiony przez Klienta
Produkt;
l)
Moment wydania rzeczy - moment, w którym Klient lub inna
upoważniona do odbioru osoba obejmuje Produkt będący przedmiotem zawartej Umowy
sprzedaży w posiadanie;
m)
Newsletter- usługa świadczona drogą elektroniczną,
polegająca na wysyłaniu do Usługobiorców przez Usługodawcę informacji
handlowych własnych Produktów;
n)
Regulamin – niniejszy dokument;
o) Sprzedawca i Usługodawca - Trend
Home Sp. z o.o., Tczewska 45,83-250 Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON:
382670374, Tel: +48 608 122 317, e-mail: sklep@meblenet.pl .
p) Produkt – dostępna w Sklepie
Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą;
q) Umowa sprzedaży – umowa
sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu Internetowego;
r) Usługi – usługi świadczone przez
Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
s)
Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność
do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; -
która korzysta lub zamierza korzystać z Usługi Elektronicznej.
t) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
u) Wymagania techniczne –
minimalne wymagania, których są niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca/Usługodawca, tj.: (1)
komputer/laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do; (2) poczty
elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox
w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w
wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji
5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) włączenie w
przeglądarce internetowej włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript ;
(5) aktywny adres e-mail;
v) Zamówienie –
oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży
na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość,
określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy
Sprzedaży oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania
Umowy Sprzedaży.
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób
świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za
pośrednictwem Sklepu Internetowego https://meblenet.pl/ .
- Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w
witrynie internetowej https://meblenet.pl/ w sposób umożliwiający jego pozyskanie,
odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na
nośniku w każdej chwili.
3.
Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu jest zapoznanie
się z niniejszym Regulaminem i jego pełna akceptacja.
- Usługodawca/Sprzedawca nie pobiera żadnych opłat za
komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a
Usługobiorca/Klient poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy
jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę
umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
- Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu
cywilnego, czyli termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego
dnia, a jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne
zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to
zdarzenie nastąpiło.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod
warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta
Klient, minimalnych wymagań technicznych.
- W przypadku oferowania wymienionych produktów/usług,
Sprzedawca/Usługodawca informuje na kartach produktów oraz na innych
stronach informacyjnych sklepu o funkcjonalności produktów z elementami
cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych. Ponadto
Sprzedawca/Usługodawca informuje o mających zastosowanie technicznych
środkach ich ochrony, jak również o mających znaczenie kompatybilności i
interoperacyjności produktów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub
usług cyfrowych.
- Usługobiorca / Klient zobowiązany jest do:
a)
podawania przy rejestracji i zamówieniu w ramach Sklepu
Internetowego wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych
danych, jak również ich niezwłocznego aktualizowania;
b)
korzystania z usług udostępnianych przez Usługodawcę w
sposób niezakłócający funkcjonowania Usługodawcy, Sklepu Internetowego i innych
Klientów/Usługobiorców;
c) korzystania z usług udostępnianych
przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami prawa i postanowieniami
Regulaminu;
IV.
Usługi świadczone drogą
elektroniczną
- Usługi są świadczone przez Usługodawcę nieodpłatnie, 24
godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu
Internetowego następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Usługobiorców:
a)
Konto Użytkownika;
b)
Newsletter;
c)
Składanie zamówienia oraz zawieranie Umów Sprzedaży, na
zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
- Korzystanie z Konta Użytkownika możliwe jest po
wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Usługobiorcę:
- wypełnieniu formularza rejestracji
i zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu,
-
kliknięciu pola „Zarejestruj”.
- Po rejestracji Konta, Usługobiorca może zalogować się
do Sklepu internetowego podając wskazany podczas rejestracji adres poczty
elektronicznej (adres e-mail) oraz hasło.
- Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu
Konta Użytkownika w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas
nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Usługobiorcę
żądania usunięcia Konta.
- Newsletter to usługa świadczona na żądanie Usługobiorcy
po zawarciu Umowy, obejmuje otrzymywanie przez Usługobiorców, którzy
udostępnili Usługodawcy swój adres e-mail, drogą elektroniczną informacji
handlowych dotyczących produktów i usług Usługodawcy, w tym w
szczególności informacji o ich aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i
akcjach marketingowych.
- Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na
czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez
Usługobiorcę żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku
znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej
na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas
oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo
zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- Usługodawca może w każdym czasie rozwiązać Umowę o
Świadczenie Usług z Usługobiorcą za 14 dniowym okresem wypowiedzenia z
ważnych przyczyn, rozumianych jako zmiana przepisów prawa regulujących
świadczenie usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę wpływająca na
wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy
Usługobiorcą a Usługodawcą lub zmiana zakresu lub świadczenia usług, do
których stosują się zapisy Regulaminu.
- W przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień
niniejszego Regulaminu, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do
zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu,
może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu
wypowiedzenia.
- Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi Konta przez
którąkolwiek ze Stron, jak również rozwiązanie umowy o świadczenie usługi
Konta za zgodą obu Stron nie ma wpływu na prawa nabyte przez Strony przed
jej rozwiązaniem.
V.
Zamówienia/Umowa
Sprzedaży
- Złożenie Zamówienia stanowi
ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta.
- Ogłoszenia, cenniki, reklamy i
inne podane informacje o Produktach stanowią zaproszenie do zawarcia umowy
w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- W celu złożenia zamówienia na
towar, Klient zobowiązany jest wejść na stronę internetową Sklepu i za
pomocą interaktywnego formularza dokonać wyboru Produktu, wysyłając
prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz Zamówienia.
- W trakcie składania Zamówienia
należy wskazać następujące dane wymagane do złożenia Zamówienia i dostawy
Produktu: imię i nazwisko, adres z podaniem ulicy numery domu i
mieszkania, miejscowości, kodu pocztowego), numeru telefonu kontaktowego,
adres poczty elektronicznej, danych dotyczących kupowanych Produktów,
sposobu płatności, sposobu dostawy, danych do wysyłki. Do momentu
potwierdzenia danych Klient ma możliwość samodzielnej modyfikacji
wprowadzonych danych. Dokonując rejestracji należy kierować się stosownymi
informacjami.
- W celu złożenia Zamówienia
Klient powinien dodać do Koszyka Produkt, który zamierza kupić. Dodanie
Produktu do Koszyka nie jest równoznaczne ze złożeniem Zamówienia.
Produkty mogą być dowolnie dodawane lub usuwane z Koszyka przed wysłaniem
zamówienia. Koszyk umożliwia Klientowi zarządzanie zamawianymi Produktami
oraz przeliczanie wartości Zamówienia przed wysłaniem zamówienia.
- Cena Produktu na stronie
internetowej podana jest w złotych polskich i jest ceną brutto zawierającą
podatek VAT. Niezależnie od ceny produktu Klient ponosi koszty dostawy
Produktu zgodnie z informacją zawartą na stronie internetowej. Cena
Produktu w chwili zamówienia jest ceną wiążącą i nie może ulec zmianie po
złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Złożenie zamówienie przez
Klienta polega na dodaniu do Koszyka wybranych Produktów oraz wybraniu
sposobu płatności i sposobu dostawy. Klient może złożyć Zamówienie po
zalogowaniu się na swoje Konto lub w przypadku braku Konta podając w
Formularzu Zamówienia dane niezbędne do realizacji przez Sprzedawcę Umowy
sprzedaży.
8. Klient jest uprawniony
określić formę rachunku (paragon lub faktura VAT).
9. W przypadku składania
Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu
Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie
elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Produktów będących
przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta,
jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle
potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie
Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta
zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
10. Zamówienie wiąże się z
obowiązkiem zapłaty.
11. Sprzedawca przystępuje
do realizacji złożonego Zamówienia (tj. kompletowania i przygotowania Produktu
do wysyłki) niezwłocznie tj. zazwyczaj w ciągu czterech dni roboczych,
liczonego od momentu zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego
bądź od przesłania potwierdzenia dokonania płatności, w przypadku wyboru przez
Klienta przelewu jako Formy płatności lub od momentu przyjęcia Zamówienia w
przypadku wyboru przez Klienta Formy Płatności za pobraniem.
12. Zamówiony Produkt
dostarczony zostanie na adres wskazany przez Klienta.
13. Sprzedawca, działając zgodnie
z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, nie jest uprawniony do
realizacji Zamówienia w przypadku, gdy Produkt został wycofany z obrotu na
terenie Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie decyzji właściwych władz.
14. Niezależnie od
powyższego Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wycofania poszczególnych towarów
z oferty dostępnej na stronie internetowej Sklepu w każdym czasie. Powyższe
uprawnienie nie dotyczy złożonych już zamówień.
15. Sprzedawca zastrzega
sobie prawo do weryfikacji danych zawartych w treści zamówienia Produktu. W
wypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę nieprawdziwości lub niekompletności
danych zawartych w treści zamówienia Sprzedawca w terminie dwóch dni od daty
założenia zamówienia może odmówić realizacji Zamówienia albo poprosić Klienta o
prawidłowe wypełnienie zamówienia.
16. Sprzedawca przestrzega
Kodeksu dobrych praktyk.
VI. Forma płatności
- Klient może zapłacić za
zamówiony towar gotówką przy odbiorze lub wybrać inną formę płatności,
tj.:
a) przelew na konto
bankowe:
93 1050 1764 1000 0090 3222 7101 Bank: ING Bank Śląski SA wraz z
określeniem tytułu wpłaty (numer zamówienia) i nazwiska Klienta.
b) płatność za
pośrednictwem serwisu rozliczeniowego PayU,
c) płatność za
pośrednictwem serwisu Przelewy24 dzięki PayPro SA.
d) płatność za
pośrednictwem PayLane. Płatności są obsługiwane przez
spółkę PayLane sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku przy
ul. Norwida 4, kod pocztowy: 80-280, KRS: 0000227278.
e) poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach
f) za pobraniem tzn. przy
odbiorze przesyłki od firmy kurierskiej GLS bądź DPD (za zamówienie do kwoty
5000 zł),
- Klient jest każdorazowo
informowany przez Sprzedawcę na stronach internetowych Sklepu o terminie
zapłaty za Zamówienie. W przypadku braku płatności przez Klienta w
terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim
bezskutecznym wezwaniu do dokonania zapłaty wraz z wyznaczeniem
dodatkowego terminu może odstąpić od Umowy sprzedaży na podstawie art. 491
Kodeksu cywilnego.
- Użytkownik dokonując płatności
elektronicznej zostanie poinformowany bezpośrednio przed jej dokonaniem o
wysokości w jakiej płatność winna zostać dokonana, o możliwych sposobach
jej przeprowadzenia oraz o danych operatora realizującego płatności,
jeżeli w danej usłudze jest taka możliwość. Szczegółowy regulamin
dokonywania płatności za pośrednictwem operatorów realizujących płatności
elektroniczne dostępny jest na stronie internetowej danego operatora.
- Dokonując płatności za
pośrednictwem operatora płatności elektronicznej, Użytkownik w celu
dokonania zapłaty powinien postępować zgodnie z instrukcjami podawanymi
przez operatora płatności elektronicznych.
VII.
Forma dostawy
1. Dostawa realizowana jest
za pośrednictwem:
a) firmy kurierskiej GLS
czas dostawy maksymalnie- 5 / pięć / dni roboczych,
b) firmy kurierskiej DPD
czas dostawy maksymalnie- 5 / pięć / dni roboczych,
2. Wybór dostawy jest
dokonywany przez Klienta.
3. Realizacja zamówienia w
sklepie internetowym wynosi maksymalnie 14 / czternaście / dni roboczych, liczonych od momentu złożenia zamówienia.
Do tego czasu należy dodać czas przewoźnika, który został podany wyżej w ust.
1. Sprzedawca dołoży starań, aby powyższe terminy były krótsze.
4. Dostawa towarów jest
ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.
5. Sprzedawca zastrzega
możliwość czasowej niedostępności oferowanych towarów.
6. Jeżeli Sprzedawca nie
może spełnić świadczenia z tego powodu, że Produkt nie jest dostępny,
niezwłocznie najpóźniej jednak w terminie następnego dnia roboczego od daty
złożenia przez Klienta zamówienia, zawiadomi o tym fakcie Klienta, który
podejmie decyzję o dalszych losach złożonego przez niego Zamówienia. Jeżeli Sprzedawca nie może wykonać
świadczenia o właściwościach indywidualnie zamówionych przez Klienta z powodu
przejściowej niemożności jego spełnienia, Sprzedawca może za zgodą Klienta
spełnić świadczenie zastępcze, odpowiadające tej samej jakości i przeznaczeniu
oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie lub w inny ustalony zgodnie przez strony
sposób.
7. Zamówienia są
realizowane od poniedziałku do piątku we wszystkie dni tygodnia, z wyłączeniem
świąt i dni wolnych ustawowo od pracy.
8. Wysyłka Produktu odbywa
się w warunkach zapewniających jego jakość i bezpieczeństwo stosowania zgodnie
z odpowiednimi normami technicznymi i przepisami prawa polskiego.
9. Klient ponosi koszty dostawy
Produktu w wysokości określonej na stronie Sklepu Internetowego. Informacja o
kosztach dostawy jest dostępna w zakładce - koszty dostawy. Koszt dostawy
produktu zostanie doliczony do ceny towaru w trakcie składania zamówienia przez
Klienta.
10. Sprzedawca zobowiązany
jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.
11. Zaleca się, aby Klient w
miarę swoich możliwości dokonał sprawdzenia stanu przesyłki i produktu po
dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego
dostawę (kurier, operator pocztowy, etc.) spisał odpowiedni protokół w
przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki bądź Produktu powstałego w
trakcie transportu.
12. Sprawdzenie przesyłki
ułatwi i przyspieszy dochodzenie ewentualnych roszczeń od podmiotu
odpowiedzialnego w przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki powstałego w
trakcie transportu. W takich sytuacjach zaleca się, aby Konsument skontaktował
się w miarę możliwości w jak najszybszym czasie ze Sprzedawcą telefonicznie: +
48 608 122 317 lub na adres: sklep@meblenet.pl .
VIII.
Uprawnienie do
odstąpienia od Umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na
odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania
przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w rozdziale
VIII. ust. 11 i 15 niniejszego Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od
umowy może zostać złożone poprzez elektroniczny formularz zwrotu dostępny
na stronie Sprzedawcy https://meblenet.pl/ lub na adres Sprzedawcy Trend Home Sp. z o.o., Tczewska
45,83-250 Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON: 382670374, Tel: +48 608 122
317, e-mail : sklep@meblenet.pl . Konsument może sformułować oświadczenie samodzielnie
bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy stanowiącego załącznik
nr 1 lub dostępnego na stronie sklepu.
3.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a)
dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt,
będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w
posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż
przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym
dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie
pierwszego z Produktów;
b)
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty
elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość,
Umowa jest uważana za niezawartą.
- Sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie, jednak nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia
Produktu – rzeczy ruchomej, w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności
przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Postanowienia z ust.6 dotyczące
zwrotu wszystkich dokonanych płatności nie odnoszą się do dodatkowych
kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia
produktów innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie
Internetowym.
8. W odniesieniu do
Produktów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi)
konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy
lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument zgłaszający zwrot jest zobowiązany do spakowania produktu i zwrócenia go do sprzedającego w stanie takim, jakim go otrzymał. W momencie wykrycia wad produktu, składanie jest zabronione. Odesłanie złożonego produktu do sprzedającego wiąże się z brakiem akceptacji zwrotu. Zakupiony Produkt należy
zwrócić na adres Sprzedawcy (Trend
Home Sp. z o.o., Tczewska 45,83-250 Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON:
382670374, Tel: +48 608 122 317, e-mail : sklep@meblenet.pl .
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami
cyfrowymi) – będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający
poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W odniesieniu do Produktów – rzeczy ruchomych (w tym
rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) Sprzedawca może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu
z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca
sam zaproponował, iż odbierze Produkt od konsumenta.
- W przypadku Produktów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy
ruchomych z elementami cyfrowymi) – konsument ponosi bezpośrednie koszty
zwrotu Produktu. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez
niego dodatkowych kosztów.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie
Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej – Sprzedawca od dnia
otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może
wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone
przez konsumenta w trakcie korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub
usługi cyfrowej – dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści,
które:
1)
są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub
usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
2)
dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie
korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot
umowy;
3)
zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie
mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
4)
zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi
konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w ust.12
pkt (1 -3) Sprzedawca na żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż
dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w
trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych
przez Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może
uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do
treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika,
co nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w zdaniu
poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Sprzedawcy
nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i
powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie
Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany
zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i
udostępniania ich osobom trzecim.
- W odniesieniu do Produktu – usługi, której wykonywanie
– na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy
po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia
spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się
proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem
uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie
są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa
spełnionego świadczenia.
- Prawo do odstąpienia od zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a)
o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do
zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości;
b)
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c)
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz
ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) – nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
d)
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz
ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) – ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e)
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz
ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) – dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
f)
w której przedmiotem świadczenia są Produkty – rzeczy
ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi) -, które po dostarczeniu,
ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
ruchomymi, w tym rzeczami ruchomymi z elementami cyfrowymi;
g)
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy
od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
h)
w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca
świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub
dostarcza Produkty – rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami
cyfrowymi), inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu
do dodatkowych usług lub Produktów;
i)
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j)
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k)
zawartej w drodze aukcji publicznej;
l)
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do
celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m)
o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku
materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w
art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta;
n)
o świadczenie usług,
za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których
konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu
dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią
zgodą konsumenta.
- Postanowienia dotyczące
konsumenta określone w niniejszym paragrafie stosuje się do umów zawartych
od tego dnia również do Klientów będących osobami fizycznymi zawierającymi
umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści
tych umów wynika, że nie posiadają ona dla nich charakteru zawodowego. Aby
ustalić czy taki klient ma w określonych okolicznościach uprawnienia
konsumenckie, należy zweryfikować czy zawarta umowa ma charakter zawodowy
na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.
VI.
Tryb reklamacyjny dla umów zawartych
przed dniem 1 stycznia 2023 r. (Rękojmia)
- Postanowienia niniejszego rozdziału odnoszą się do umów
sprzedaży zawartych przed dniem 1 stycznia 2023 r.
- Klientowi przysługuje prawo złożenia reklamacji zarówno
odnośnie wykonania umowy sprzedaży, jak i wykonania umowy o świadczenie
usług drogą elektroniczną.
- Reklamacje należy złożyć na
adres Sprzedawcy Trend Home Sp.
z o.o., Tczewska 45, 83-250 Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON: 382670374,
Tel: +48 608 122 317, e-mail: sklep@meblenet.pl lub skorzystać z elektronicznego formularza
reklamacyjnego, dostępnego na stronie https://meblenet.pl/ .
- W przedmiocie wykonania umowy sprzedaży Sprzedawca
zobowiązuje się dostarczyć Produkt bez wad. Sprzedający ponosi
odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556
Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi,
jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku
Klienta będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
6.
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1)
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności
rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia produktu do
zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu
od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada
fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Produktu
Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od
wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się
przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie
Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny z powodu wady Produktu Jeżeli Klient żądał wymiany Produktu
na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy
sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z
chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu lub usunięcia
wady.
8.
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji
w terminie do 14 dni. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta
do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż
w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
- Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy
lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając
kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do
tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to
uznał za uzasadnione.
- Konsument może skorzystać z
gwarancji, jeżeli została udzielona przez Sprzedawcę.
11.
Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego
całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klienta z tytułu wad fizycznych i
prawnych (rękojmia).
12.
Postanowienia dotyczące konsumenta określone w niniejszym
paragrafie stosuje się do umów zawartych od tego dnia również do Klientów
będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich
działalnością gospodarczą, gdy z treści tych umów wynika, że nie posiadają ona
dla nich charakteru zawodowego. Aby ustalić czy taki klient ma w określonych
okolicznościach uprawnienia konsumenckie, należy zweryfikować czy zawarta umowa
ma charakter zawodowy na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.
VII.
Tryb reklamacyjny dla umów zawartych
od dnia 1 stycznia 2023 r.
- Postanowienia niniejszego rozdziału odnoszą się do umów
sprzedaży zawartych od dnia 1 stycznia 2023 roku.
- W przypadku braku zgodności
produktu z umową sprzedaży w odniesieniu do konsumentów nie stosuje się
przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy Kodeks cywilny, tylko
przepisy określone w Ustawie o
Prawach Konsumenta (2.1. w odniesieniu do reklamacji Produktu – rzeczy
ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem
jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej
– zakupionego od dnia 1. stycznia 2023 r. w szczególności art. 43a – 43g
Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia
2023 r. , 2.2. w odniesieniu do reklamacji Produktu – treści lub usługi
cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści
cyfrowej – zakupionego od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem,
jeżeli dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym
dniu, w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Konsument może skorzystać z
gwarancji, jeżeli została udzielona przez Sprzedawcę.
- Reklamacje należy złożyć na adres Sprzedawcy Trend Home Sp. z o.o., Tczewska 45,
83-250 Skarszewy, NIP: 5922276285, REGON: 382670374, Tel: +48 608 122 317,
e-mail: sklep@meblenet.pl lub skorzystać z elektronicznego formularza
reklamacyjnego, dostępnego na stronie https://meblenet.pl/ .
- Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową
pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i
funkcjonalność, a w odniesieniu do produktów z elementami cyfrowymi –
również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji oraz
przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi,
o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia
umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto produkt, aby został uznany za zgodny z umową,
musi: nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się produktu tego
rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm
technicznych lub dobrych praktyk, występować w takiej ilości i mieć takie
cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do produktów z
elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są
typowe dla produktu tego rodzaju i których konsument może rozsądnie
oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne zapewnienie
złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby
działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie,
chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
a)
nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając
rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b)
przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało
sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie
zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
c)
publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta
o zawarciu umowy.
- Produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi
także być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których
dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać oraz być takiej samej
jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi
przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego
wzoru. Do produktów z elementami cyfrowymi przepisy art. 43k ust. 3 i 4
oraz art. 43l ust. 4 Ustawy o Prawach konsumenta stosuje się odpowiednio.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak
zgodności produktu z umową o których mowa powyżej, jeżeli konsument,
najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że
konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w
ust.6 i 7 powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej
cechy produktu.
- Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, konsument może
żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w
rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez konsumenta
o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta,
uwzględniając specyfikę produktu oraz cel, w jakim konsument go nabył.
Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych,
przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy produkt podlegający
naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój
koszt. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z
towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, konsument może
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a)
przedsiębiorca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z
umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o Prawach Konsumenta;
b)
przedsiębiorca nie doprowadził produktu do zgodności z umową
zgodnie z art. 43d ust. 4–6 Ustawy o Prawach Konsumenta;
c)
brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że
przedsiębiorca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
d)
brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania
ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o Prawach Konsumenta;
e)
z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie
lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do
ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość produktu niezgodnego z umową
pozostaje do wartości produktu zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek
skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu
ceny.
- W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie
zwraca produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi
cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
produktu lub dowodu jego odesłania.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak
zgodności produktu z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak
zgodności produktu z umową jest istotny.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności
produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu
dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia,
określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby
działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- Domniemywa się, że brak zgodności produktu z umową,
który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia produktu,
istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej
lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką produktu lub
charakterem braku zgodności produktu z umową.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na
reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
19.
Postanowienia dotyczące konsumenta określone w niniejszym
paragrafie stosuje się do umów zawartych od tego dnia również do Klientów
będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich
działalnością gospodarczą, gdy z treści tych umów wynika, że nie posiadają ona dla
nich charakteru zawodowego. Aby ustalić czy taki klient ma w określonych
okolicznościach uprawnienia konsumenckie, należy zweryfikować czy zawarta umowa
ma charakter zawodowy na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawca stosuje się do przepisów rozdziału 5b Ustawy
o Prawach Konsumenta w zakresie dotyczącym umów o dostarczanie treści
cyfrowych lub usługi cyfrowej. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak
zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w
sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z
umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od
chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak
zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym
czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
IX.
Pozasądowe sposoby
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca informuje o możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie,
gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
- Szczegółowe informacje
dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania
przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji,
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów , wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej
oraz pod adresem internetowym: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
3. Klient, będący
Konsumentem, ma prawo do następujących przykładowych możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1)
wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego; (2)
wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej.
- Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
dostępna jest platforma
internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę
internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców
dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych
wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
X.
Postanowienia dotyczące
Przedsiębiorców (B2B)
1. Niniejszy rozdział jest
skierowany wyłącznie do Klienta lub Usługobiorcy niebędącego konsumentem, a
także niebędącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla
tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, na podstawie wpisu tego
przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy
Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia.
Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania
przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części
i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu
zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez
przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
5.
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a
Klientem/Usługobiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę produktu
przewoźnikowi przechodzą na Klienta będącego Przedsiębiorcą korzyści i
ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub
uszkodzenia. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za
utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu powstałe od przyjęcia go do
przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie
przesyłki.
- Wysyłka o masie całkowitej powyżej 20 / dwudziestu /
kilogramów podlega indywidualnej wycenie.
XI.
Klauzula Force majeure
(Siła wyższa)
- Żadna ze stron nie może ponosić odpowiedzialności za
niewykonanie któregokolwiek ze swoich zobowiązań, jeśli takie niewykonanie
zobowiązania jest spowodowane nieprzewidywalnym zdarzeniem pozostającym
poza jego kontrolą lub incydentem siły wyższej, w tym między innymi
epidemią, powodzią, pożarem, burzą, brakiem surowców, strajkiem
transportowym, strajkiem częściowym lub całkowitym, lub blokadą. Strona,
dotknięta takimi zdarzeniami, musi niezwłocznie powiadomić drugą stronę,
nie później niż 10 dni roboczych po wystąpieniu wspomnianego zdarzenia.
- Strony zgadzają się, że wspólnie będą dążyć, aby jak
najlepiej wypełnić zobowiązanie podczas utrzymywania się takich zdarzeń.
- Niniejsza klauzula nie ogranicza w żaden sposób
uprawnień konsumenckich.
XII.
Opinie klientów
- W zakresie zamieszczania treści
oraz jego udostępniania Klient dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania
treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny
być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą treści,
a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby
teleinformatyczne.
- Klient oświadcza, że:
a) jest uprawniony do
korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej i/lub
praw pokrewnych do – odpowiednio - utworów, przedmiotów praw własności
przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które
składają się na treści;
b) umieszczenie oraz
udostępnienie w ramach usług, danych osobowych, wizerunku oraz informacji
dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą
osób, których one dotyczą;
c) wyraża zgodę na wgląd do
opublikowanych treści przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, jak również
upoważnia Sprzedawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z
postanowieniami niniejszego Regulaminu;
d) wyraża zgodę na
dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych.
- Klient nie jest uprawniony do:
a) zamieszczania w ramach
korzystania z usług danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania
wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby
trzeciej;
b) zamieszczania w ramach
korzystania z usług treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.
- Opinie o Produktach mogą być
wystawiane tylko w stosunku do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie
Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta Sklepu internetowego, który
rzeczywiście dokonał zakupu opiniowanego Produktu.
- Opinie mogą być udostępniane
bezpośrednio na stronie Sklepu lub w zewnętrznym serwisie zbierającym
opinie, z którym współpracuje Sprzedawca i do którego odsyła na stronie
Sklepu Internetowego.
- Zabronione jest zawieranie
fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o
Produkcie.
- Klient wyraża zgodę na
nieodpłatne wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego
opinii czy innych treści w ramach Strony Internetowej Sklepu.
- Sprzedawca nie zamieszcza ani
nie zleca zamieszczania innym podmiotom nieprawdziwych opinii lub
rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów ani nie
udostępnia sponsorowanych opinii.
- Zabronione jest zamieszczanie
przez Klientów w ramach korzystania z usług opinii i innych treści, które
mogłyby w szczególności:
a) zostać zamieszczane w
złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
b) naruszać jakiekolwiek
prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw
pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub
mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
c) posiadać charakter
obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby
słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub
określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe);
d) pozostawać w
sprzeczności z interesem Sprzedawcy;
e) naruszać w inny sposób
postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy
społeczne lub obyczajowe.
XIII.
Ochrona danych osobowych
1.
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i
przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką
Prywatności.
2.
Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i
organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
- Dodatkowe wyjaśnienia dotyczące ochrony danych
osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej na
Stronie Internetowej.
XIV.
Postanowienia końcowe
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe
prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny
internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do
formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może
następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Prawem właściwym dla umów z Klientami jest prawo
polskie. Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej
sprzedaży towarów, sporządzona w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. nie ma
zastosowania.
- Wybór prawa polskiego jako właściwego nie pozbawia
klientów, będących konsumentami, ochrony przewidzianej dla nich przez
prawo właściwe dla ich miejsca zwykłego pobytu w UE.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie
zastosowanie mają przepisy polskie.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy
Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu
Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie.
Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz
z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej.
Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich
ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje
nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę
w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie
Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje
rozwiązaniem Umowy.
1.01.2023 r.
Załącznik nr 1
Formularz odstąpienia od umowy
(wypełnić i odesłać,
tylko jeśli Państwo chcą odstąpić od umowy)
Adres Sprzedawcy
…………………..
………………….
……………………
Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od umowy
sprzedaży następujących produktów:
a) Rzeczy ruchomej(towar)
b) Rzeczy ruchomej z
elementami cyfrowymi
c) Rzeczy ruchomej, która
służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej
d) treści lub usługi
cyfrowej
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Data
zamówienia(*)/odbioru powyższych produktów)
……………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko / Nazwa / konsumenta(-ów) (*):
…………………………………………………………………………………………
Adres konsumenta(-ów):
………………………………………………………………………………………
Numer rachunku bankowego, jeżeli zwrot ma być dokonany w tej
formie
……………………………………………………………………….
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest
przesyłany w wersji papierowej):
………………………………………………………………………………………………
*niepotrzebne skreślić